onsdag 2. september 2015

Keltisk kors av gammelt bord.

Jeg er kjent for å ha er stort hamster gen, jeg kaster nesten ingenting, uten å demontere og lagre det jeg
"tror" jeg kan bruke.

Gamle møbler i heltre mottas ofte med takk og fortvilelse, fra andre respektive beboere i husstanden.

Men jeg kan vise til noen prosjekter som er oppstanden i ny form, litt fugl fønix aktig.

Fikk et lavt 80 talls salongbord i furu, som jeg skrudde beina av og kuttet de opp til ved, bevarte plata, for fresearbeider.

Jeg fant et Keltisk kors på Google, som jeg importerte og konverterte til vektorgrafikk, slik at jeg kunne bruke det i Vectric Aspire.

Satte arbeidsområde i Aspire til 40 cm x 60 cm for å kunne maskinere korset i 35 cm x 55 cm og 3,5 cm tykk.

Plata var rett og fin, spente opp med 3 klemmer, og satt i gang.

Første fresestål var 6 mm endmill, for fjerning av bunnmaterialet, sluttfresing med 60 grader Vfres for kanting av ornamenter.

Estimerte det til 4 timer totalt, men det tok kun 2 timer og 10 min.




Ferdigbildet er  ikke pusset og kommer rett fra fresen.

Som dere ser, det er muligheter for å gjøre noe med "skrot".

Dette blogg innlegget er et reint innsalg, for å få lov til å stable mer "dritt" i kjelleren, men det snakker vi ikke om nå.

Gjenbruk er nye prosjekter!

Henry


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar